ساختار آسفالت
اسفالت مخلوطی است با نسبتهای مختلف از ترکیب شن و سنگ دانه های شکسته و قیر گرم در دماهای مختلف. بسته به مصرف اسفالت مش شن ها , درجه حرارت ترکیب و نسبت مخلوط شن و قیر متغیر است.
برای کاربردهای مختلف نیز میزان کوبیدن و ضخامت لایه های اسفالت و طول عمر آن متغیر میباشد.
انواع لایه های اسفالت
اسفالت رویه که در تماس مستقیم با محیط قرار دارد و باید استحکام خوبی در مقابل سرما و گرما داشته باشد. اسفالت رویه یا توپکا از دانه بندی کوچک تری نسبت به سایر آسفالتها دارد.
اسفالت استر که درشت تر از آسفالت رویه و زیر آن قرار میگیرد و باعث استحکام و طول عمر آن میشود. قیر , اسفالت متخلخل , ماسه اسفالت , اسفالت ماستیک درشت دانه و افزودنی تثبیت کننده از دیگر مضافات اسفالت هستند.
آسفالت پشت بام
اسفالت پشت بام از دوام و استحکام بسیار مناسبی برخوردار است اما وزن سنگین آن نسبت به ایزوگام و قیرگونی نیز در انتخاب اسفالت برای نصب در پشت بام بسیار موثر میباشد.
نکاتی که باید در اجرای آسفالت پشت بام رعایت شود.
ملات زیر اسفالت باید کاملاً صاف و و بدون خلل و فرج باشد، یعنی ملات ماسه و سیمان زیر عایق باید با لیسه صاف شو زمان ریختن قیر ابتدایی باید دقت کرد تا به طور یکنواخت پخش شود و هیچ فضایی هرچند کوچک بدون قیر مالی نماند.
پس از آن با رعایت شیب بندی لایه آستر و رویه را به صورت یکنواخت در لایه های مختلف پخش میکنیم. بعد از اجرای عایق کاری باید تا زمانی که سرد شود از حرکت و قرار دادن اجسام سنگین جلوگیری کرد.
قیمت اسفالت با توجه به نوع و کاربرد آن تعیین میشود. برای اجرا و تعمیرات آسفالت در تهران و حومه با ما تماس بگیرید.